اخبار بازی

نویسنده Silent Hill f ترکیب وحشت روان‌ شناختی و ماورایی را به سس سالاد تشبیه می‌کند

بازی Silent Hill f بدون شک بازگشت بزرگ شرکت Konami به ژانر وحشت بقا محسوب می‌شود، پس از موفقیت بازسازی Silent Hill 2 در سال گذشته؛ اخیرا در یک مصاحبه‌، نویسنده‌ ریوکیشی۰۷ (Ryukishi07) که به خاطر آثار برجسته‌ وی در ژانر وحشت مانند Higurashi When They Cry شناخته می‌شود. عناصر روان‌ شناختی و ماورایی موجود در Silent Hill f را به سس سالاد تشبیه کرده است.

در پنلی همراه با تهیه‌کننده‌ی بازی موتوی اوکاموتو (Motoi Okamoto) و آهنگ‌ساز و طراح صدای افسانه‌ای مجموعه Akira Yamaoka، ریوکیشی۰۷ طبق گزارش Famitsu اعلام کرد که بازیکنان در تشخیص تفاوت میان مضامین روان‌ شناختی و ماورایی بازی دچار چالش خواهند شد.

او در ادامه توضیح داد که دلیل این امر، استفاده از روشی متفاوت در نگارش داستان بازی است. به جای استفاده از چندین موضوع مختلف، وی تمرکز خود را بر روی یک تم محوری گذاشته و تمام داستان حول آن محور نوشته شده است. او در تشریح استعاره‌ی سس سالاد گفت که عناصر ماورایی و روان‌ شناختی همچون اجزای یک سس هستند؛ مانند روغن و سرکه. گرچه وارد جزئیات نشد، اما توضیحات او حاکی از آن بود که بازیکنان ممکن است در تشخیص مرز بین ترس‌های ماورایی و وحشت روان‌ شناختی که در گوشه و کنار داستان پنهان شده‌اند، به سختی بیفتند.

برای درک بهتر، باید گفت که در بسیاری از نسخه‌های Silent Hill عناصر ماورایی مانند فرقه‌های مذهبی و خدایان شیطانی (در نسخه‌های ۱ و ۳) حضور داشتند، اما Silent Hill 2 تمرکز خود را صرفاً بر وحشت روانی گذاشت. بیشتر ترس‌هایی که شخصیت اصلی، James Sutherland، در Silent Hill 2 با آن‌ها مواجه می‌شد، در واقع زاده‌ی تلاش شهر برای وادار کردن او به مواجهه با تروما و گذشته‌ی تاریک خودش بود. حتی دشمنان آن نسخه نیز براساس اختلالات ذهنی او طراحی شده بودند. استعاره‌ی «سس سالاد» مورد استفاده‌ی Ryukishi07 ممکن است حاکی از آن باشد که داستان بازی جدید قرار است ترکیبی از هر دو نوع وحشت را ارائه دهد و حس تردید و بی‌اعتمادی بیشتری در ذهن بازیکن ایجاد کند.

در ماه ژوئن، ریوکیشی۰۷ اعلام کرده بود که تم‌های محوری این بازی، موضوعاتی هستند که تاکنون هرگز در این فرنچایز مطرح نشده‌اند. در همان رویداد، آلبرت لی (Albert Lee)، تهیه‌کننده ارشد NeoBards، به همراه موتوی اوکامورا Motoi) (Okamura، تهیه‌کننده‌ی مجموعه در Konami، توضیح دادند که زمان زیادی صرف خلق فضای شهر Ebisugaoka در دوره‌ی شووا شده است. تصمیم برای قرار دادن داستان در ژاپن دهه‌ی ۱۹۶۰ نیز بخشی از همین تبادل نظرها بود، چرا که استودیو می‌خواست فضایی را خلق کند که برای بازیکن هم آشنا باشد و هم بیگانه.

در اوایل ماه جاری، شرکت Konami ویدیوی افتتاحیه‌ی Silent Hill f را در نمایشگاه Anime Expo 2025 به نمایش گذاشت. این ویدیو که توسط حاضران ضبط شد، شخصیت اصلی داستان، Hinako، را در حال گفت‌وگو با یک عروسک نشان می‌داد. خواهر او نیز در این سکانس حاضر بود و لباس یوکاتا بر تن داشت. با این حال، نکات مرموز زیادی در این ویدیو دیده می‌شد؛ از جمله اینکه صورت خواهر Hinako هیچ‌ گاه نشان داده نشد.

Silent Hill f قرار است در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) برای پلی‌ استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود. کسانی که نسخه دیجیتالی Deluxe Edition را تهیه کنند، می‌توانند سه روز زودتر از دیگران بازی را تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا