
هیدئو کوجیما: بازیها امروزه بیش از حد به هم شبیهاند
هیدئو کوجیما کارگردان مشهور ژاپنی میگوید بازیهای بزرگ امروزی بیش از حد شبیه هماند و نوآوری ندارند؛ او ترجیح میدهد بازیهای مستقل را دنبال کند.
در مصاحبهای با فروشگاه مد کانادایی SSENSE، مصاحبهکننده اشاره کرد که کوجیما «نسبت به وضعیت صنعتش کمی ناامید به نظر میرسد». کوجیما توضیح داد که وقتی به ارائهی اصلی Summer Game Fest نگاه میکرد، احساس میکرد تقریباً تمام بازیهای نمایشدادهشده درباره مبارزه با بیگانهها یا هیولاهای قرون وسطایی بودند. او گفت:
حتی ظاهر بازیها و سیستمهایشان هم تقریباً یکی است. میدانم که خیلیها از این نوع بازیها لذت میبرند، اما برای صنعت مهم است که چیز واقعاً جدیدی به آن اضافه شود.
به گفته این گزارش، کوجیما همچنین گفته که این روزها بازیهای بزرگ را خیلی بازی نمیکند، چون به نظرش کارهای جالبتر در میان بازیهای مستقل دیده میشود و پروژههای بزرگ، بیش از حد محتاطانه و خستهکنندهاند. وقتی از او پرسیده شد که آیا بازسازی بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater توسط کونامی را بازی خواهد کرد، کوجیما ظاهراً خندید و گفت:
نه، بازی نخواهم کرد.
او همچنین خاطرهای را تعریف کرد از زمانی که به استودیویی (که نامش فاش نشد) سر زد تا برای ساخت یک بازی مخفیکاری به آنها مشاوره دهد، اما چیزی که دید برایش راضیکننده نبود. او گفت:
کسانی که دارند بازی نظامی میسازند، احتمالاً حتی بلد نیستند که چطور اسلحه را باز و بسته کنند یا با آن تیر بزنند، و این ناراحتکننده است.
وقتی از او پرسیده شد آیا خودش میتواند اسلحه را باز و بسته کند، کوجیما پاسخ داد:
بله، چون برای این کار آموزش دیدم، و خیلی از روشهای کشتن آدمها را هم یاد گرفتم.
اوایل این ماه، کوجیما در جشنواره فیلم سیدنی گفته بود که میخواهد اولین بازیسازی باشد که در فضا بازی میسازد. او گفت:
میخواهم آموزش ببینم، یاد بگیرم که چطور docking انجام دهم، به ایستگاه فضایی بینالمللی بروم و آنجا چند ماه بمانم. من دانشمند نیستم، اما احتمالاً میتوانم در فضا هم بازی بسازم. میخواهم اولین نفر باشم. خیلی از فضانوردان بالای ۶۰ سال دارند، پس فکر میکنم ممکن است.