
۱۰ انیمه که باید بازی ویدیویی بزرگی از آنها ساخته شود
طی چند دهه اخیر، صنعت انیمه مسیری طولانی را از یک رسانه نسبتاً تخصصی تا حضوری پررنگ در جریان اصلی پیموده است و این روزها بیش از هر زمان دیگری شاهد اقتباسهای بازی ویدیویی از این آثار هستیم. با این حال، هنوز هم انیمههای درخشانی وجود دارند که بازی اختصاصی خود را دریافت نکردهاند.
انیمههای زیادی هم هستند که در گذشته بازی ویدیویی مخصوص به خود را دریافت کردهاند، اما حالا پس از گذشت سالها، شدیداً نیازمند بازگشتی شایسته هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه به معرفی ۱۰ انیمه برتر میپردازیم که یا هرگز بازی اختصاصی نداشتهاند، یا زمان آن رسیده که نسخهای جدید و بهروز از آنها ساخته شود.
۱۰.Parasyte: The Maxim
Parasyte که نباید آن را با فیلم “Parasite” ساخته بونگ جون-هو یا پلتفرمر رتروی جذابی با همین نام در استیم اشتباه گرفت، یک انیمه فوقالعاده در سبک علمی-تخیلی و وحشت است. داستان این سری در مورد حمله بیگانگان انگلمانندی است که با نفوذ به سر میزبان خود، کنترل بدن او را به دست میگیرند. این موجودات میتوانند در کالبد انسان پنهان شوند و در عین حال درست مانند فیلم کلاسیک The Thing، به هیولاهای هولناکی با بدنهای تغییرشکلپذیر، تبدیل شوند.
این ایده پتانسیل خارقالعادهای برای ساخت یک بازی اکشن ترسناک دارد، عنوانی که میتواند نهتنها داستان انیمه را پوشش دهد، بلکه مملو از دشمنان چندشآور، صحنههای ترسناک و سلاحهای غیرمعمول باشد. به طور ویژه، توانایی خاص شینیچی، شخصیت اصلی، برای تبدیل بازویش به انواع سلاحها بسیار جالب است. یک بازی ویدیویی با محوریت Parasyte میتواند تجربهای خاص و منحصربهفرد در ژانر وحشت علمی-تخیلی ارائه دهد و جای خالی این انیمه را در دنیای بازیها پر کند.
۹. Vinland Saga
سال گذشته، استودیوی سازنده Vinland Saga به مناسبت اول آوریل، ویدیویی طنزآمیز منتشر کرد که یک بازی مبارزهای دوبعدی بر اساس این انیمه را به تصویر میکشید. اگرچه این ویدیو صرفاً برای شوخی ساخته شده بود، اما جرقه ایدهای جذاب را در ذهن بسیاری روشن کرد. چرا یک بازی مبارزه دوبعدی بر اساس انیمه Vinland Saga ساخته نشود؟
توجه به طراحی بصری خیرهکننده انیمه، پسزمینه غنی و افسانهای اسکاندیناوی و شخصیتهایی که بهخوبی در قالب آرکیتایپهای کلاسیک بازیهای مبارزهای جا میگیرند، همه و همه باعث میشوند تا Vinland Saga پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک عنوان مبارزهای داشته باشد. با موفقیت آثاری مثل Guilty Gear Strive، اکنون زمان مناسبی است تا این انیمه با سبک منحصربهفرد خود، وارد میدان بازیهای مبارزهای شود و طرفداران اکشن، تاریخ و انیمه را به طور همزمان جذب خود کند.
۸. Black Lagoon
انیمه Black Lagoon تا به امروز هیچ اقتباس رسمی در قالب بازی ویدیویی دریافت نکرده است؛ مخصوصاً با توجه به این که انیمه عملاً ۲۹ قسمت اکشن دیوانهوارِ بدون وقفه به حساب میآید. این همان سریالی است که در آن یک قایق با پرش از روی مانع، هلیکوپتری را در هوا منفجر میکند.
ماهیت آزاد و انعطافپذیر داستان که روایتگر گروهی دزد دریایی مدرن در کشتی Black Lagoon است، پتانسیل فوقالعادهای را برای ساخت یک بازی اکشن-ماجراجویی جهانباز به وجود میآورد. این عنوان در قالبی اغراقآمیز و آرکیدی مشابه Saints Row میتواند بدرخشد. ترکیب خشونت سینمایی، طنز تاریک و فضای جنایی بیرحمانه Black Lagoon شاید بتواند زمینهساز یکی از هیجانانگیزترین بازیهای جهان باز آرکیدی باشد.
۷. Hajime no Ippo
انیمه Hajime no Ippo در دوران پلی استیشن ۲ چندین بازی با عنوان Victorious Boxers دریافت کرد که تجربههایی قابل توجه بودند. بازیهای مذکور در زمان خود، از واقعگرایانهترین شبیهسازهای بوکس بودند و این برای بسیاری از طرفداران ورزش، جذاب به حساب میآمد. همین دقت بالا در شبیهسازی مبارزات بوکس و البته فقدان یک بازی سنتی و باکیفیت در این ژانر از زمان انتشار Fight Night Champion در سال ۲۰۱۱، دلیلی محکم است برای اینکه Hajime no Ippo بار دیگر با عنوانی جدید بازگردد و جانی تازه به سبک خود بدهد. بازگشت این مجموعه، فرصتی عالی برای احیای بوکس در دنیای بازیهای ورزشی خواهد بود.
۶. Neon Genesis Evangelion
سری Persona زندگی روزمره نوجوانان مانند مدرسه رفتن، کار کردن و قرار گذاشتن را با یک بُعد دیگر مبتنی بر مبارزه با هیولاها ترکیب کرد و خیلی زود به یک برگ برنده دست یافت. حال اگر این فرمول را برداریم و آن را با دنیای پیچیده و سنگین Neon Genesis Evangelion ترکیب کنیم، به یک ایده احتمالی جذاب برای یک بازی ویدیویی خواهیم رسید.
در Evangelion نیز گروهی از نوجوانان درگیر چالشهای معمول رشد و بلوغ هستند، اما در عین حال موظفاند برای دولت کار کرده و رباتهایی عظیمالجثه را برای مقابله با هیولاهایی غولآسا هدایت کنند. هیولاهایی که نمادی از فروپاشی روانی و آخرالزمانی هستند. از طرف دیگر، هر یک از این نوجوانان با مشکلات عمیق روانی، احساس پوچی، اضطرابهای وجودی و مسائلی مانند رهاشدگی دستوپنجه نرم میکنند.
ساخت یک بازی که در آن با رباتها به جنگ هیولاها میروید، ایدهای نسبتاً ساده است. اما چگونه میتوان مشکلات روانی، احساسات آشفته نوجوانی و پیشدرآمد آخرالزمانی را همزمان به تجربهای گیمپلیمحور تبدیل کرد؟
اگر کسی بتواند از دل این آشفتگی، یک بازی متوازن، عمیق و تأثیرگذار خلق کند، آن فرد یا استودیو باید Atlus باشد.
۵. Mob Psycho 100
انیمه Mob Psycho 100 در حال حاضر یک بازی ویدیویی دارد، اما این عنوان تنها یک اثر نقشآفرینی نوبتی موبایلی است که با پتانسیلهای بالای این برند همتراز نیست. در حالی که انیمه مخصوصاً از لحاظ طراحی انیمیشن یکی از بهترینها شناخته میشود، جای خالی بازی ویدیویی آن کاملاً احساس میشود.
ما ساخت یک بازی مبارزهای دوبعدی را پیشنهاد میدهیم؛ سبکی که میتواند شدت و آشوب روانی نبردها را به خوبی بازآفرینی کند. حال تصور کنید این پروژه در دستان توانمند استودیوی Arc System Works باشد؛ تیمی که با خلق Dragon Ball FighterZ، تعریف جدیدی از بازیهای مبارزهای با محوریت انیمه ارائه داد.
۴. Haikyuu
انیمهی Haikyuu تاکنون چندین بازی ویدیویی موبایلی دریافت کرده و حتی یک بازی روی 3DS دارد، اما این عناوین بیشتر به مینیگیمهای نوبتی شباهت دارند تا یک شبیهساز کامل والیبال. با توجه به جایگاه Haikyuu بهعنوان یکی از پرطرفدارترین انیمههای ورزشی حال حاضر، جای تعجب دارد که هنوز یک بازی تمامعیار با کیفیت بالا از این سری ندیدهایم.
با توجه به بازی ویدیویی Captain Tsubasa که هماکنون در دست ساخت قرار دارد، میتوان برای Haikyuu نیز مسیری مشابه متصور شد که شامل ترکیبی متعادل از شبیهسازی واقعگرایانه و گیمپلی آرکید است. اگر استودیویی بتواند هیجان، ریتم تند و درگیریهای پرتنش زمین والیبال را همانگونه که در انیمه به تصویر کشیده شدهاند به گیمپلی منتقل کند، نتیجه میتواند یکی از بهترین بازیهای ورزشی اقتباسی برای هواداران باشد. اثری که هم حس تاکتیکی و هم شدت احساسی و دراماتیک داستان را منتقل کند.
۳. Hunter x Hunter
Hunter x Hunter یکی از محبوبترین مانگاهای شونن تاریخ است. این اثر نهتنها دو اقتباس انیمهای موفق را به خود دیده، بلکه حتی در یکی از قوسهای داستانی آن، یعنی Greed Island، تمام ماجرا درون یک بازی ویدیویی خیالی با قوانین دقیق و طراحی منسجم رخ میدهد. با وجود این، تا به امروز هیچ نسخهای از بازیهای Hunter x Hunter به صورت رسمی در آمریکای شمالی منتشر نشده و این موضوع واقعاً عجیب است.
Hunter x Hunter فراتر از Greed Island نیز دنیایی غنی، سیستمهای مبارزاتی پیچیده، شخصیتهایی منحصربهفرد و فضای ماجراجویانهای دارد که آن را به گزینهای ایدهآل برای ساخت یک بازی ویدیویی تبدیل میکند. از بازیهای مبارزهای گرفته تا اکشن نقشآفرینی یا حتی یک بازی ماهیگیری عجیب و غریب، این مجموعه ظرفیت فوقالعادهای برای تبدیلشدن به یک تجربه سرگرمکننده در سبکهای مختلف دارد.
با این حال، تاکنون تنها بازار ژاپن میزبان بازیهای Hunter x Hunter بوده و آنها نیز عمدتاً در قالب آثار موبایلی عرضه شدهاند. این واقعیت نهتنها برای طرفداران غربی ناامیدکننده است، بلکه نشاندهنده فرصتی از دسترفته برای ساخت یک بازی بزرگ و درخور این فرنچایز محبوب به شمار میآید. وقت آن رسیده که Hunter x Hunter سرانجام با یک عنوان ویدیویی جدی، به صورت جهانی بدرخشد.
۲. Cowboy Bebop
استودیوی Ryu Ga Gotoku، توسعهدهنده سری بازیهای Yakuza، سابقهای درخشان در ساخت بازیهای اکشن دارد که به خوبی بین روایتهای جدی، تاریک و داستانهای فرعی طنزآمیز و عجیب تعادل برقرار میکنند. نمونهی بارز این رویکرد را میتوان در بازی Fist of the North Star: Lost Paradise دید، اثری که نشان میدهد این استودیو با اقتباس از انیمههای محبوب مشکلی ندارد.
با توجه به محبوبیت Cowboy Bebop و پروژهی لایو اکشن نتفلیکس که توجهها را بار دیگر به این فرنچایز جلب کرده، زمان آن فرا رسیده که RGG Studio دست به ساخت یک بازی ویدیویی بر اساس این انیمه کلاسیک بزند. ترکیب فضای نئونوآر، شخصیتهای کاریزماتیک، موسیقی جاز و نبردهای مسلحانه، پتانسیل تبدیل شدن به تجربهای منحصربهفرد و فراموشنشدنی در حد و اندازه یک بازی Yakuza را دارد.
۱. Demon Slayer
انیمه Demon Slayer تازهوارد دنیای پررقابت شونن محسوب میشود و اگر قرار باشد زمانی برای استفاده از محبوبیت آن وجود داشته باشد، همین حالا است. خوشبختانه به نظر میرسد این فرصت از دست نرفته، چرا که استودیوی CyberConnect2، خالق بازیهایی چون Dragon Ball Z: Kakarot و Naruto Ultimate Ninja Storm، توسعه چندین بازی از این برند را در دستور کار دارد.
این انتخاب، ترکیبی ایدهآل به نظر میرسد. Demon Slayer که بدون شک یکی از زیباترین انیمههای شونن از نظر بصری به است، بهخوبی با سبک سینمایی و چشمنواز CyberConnect2 هماهنگ شده. این استودیو مهارت بالایی در بازسازی صحنههای تماشایی انیمهها در قالب گیمپلی دارد. با این حال، صرفنظر از پروژه فعلی CyberConnect2، این مجموعه پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یک بازی اکشن کامل را در خود دارد؛ عنوانی که با داشتن شخصیتهای قابل بازی متنوع و سبکهای مبارزاتی منحصربهفرد، تجربهای غنی، پویا و وفادار به منبع اصلی ارائه دهد.
منبع: IGN