
اطلاعاتی از سیستم ضد تقلب Battlefield 6 منتشر شد
طبق اعلام شرکت EA، در بازی مورد انتظار Battlefield 6 از سیستم ضد تقلب سطح کرنل استفاده خواهد شد.
شرکت EA اخیراً از Battlefield 6 رونمایی کرده است. همچنین بخش چندنفره این بازی روز گذشته به نمایش درآمد؛ بخشی که خیرهکننده به نظر میرسد و پتانسیل بسیار بالایی دارد.
با این حال، در دنیای امروز بازیها، صرفاً خوب به نظر رسیدن یا تجربه لذتبخش کافی نیست. بازیکنان میخواهند بدانند آیا اثری که تجربه میکنند از نظر امنیتی نیز قابل اعتماد است یا خیر. با توجه به این موضوع، EA تأیید کرده که سیستم ضدتقلب بازی Battlefield 6 از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این سیستم کارآمد و قدرتمند با اراده جدی و تمامعیار تیمهای سازنده بازی پشتیبانی میشود.
کاربران تیزبین اخیراً از طریق استیم متوجه شدند که Battlefield 6 از سیستم ضدتقلب در سطح کرنل استفاده خواهد کرد و این موضوع توسط وبسایت VG247 نیز تأیید شد. طبق این گزارش، الکترونیک آرتز قرار است برای نخستین بار در تاریخ سری Battlefield، بازی جدید را با موتور اختصاصی ضدتقلب خود با نام Javelin Anticheat عرضه کند.
اگرچه استفاده از ضدتقلبهای سطح کرنل نگرانیهایی را در میان برخی گیمرها ایجاد کرده، اما شکی نیست که این دسته از ابزارها جزو مؤثرترین روشها برای مقابله با تقلب در بازیها هستند.
Javelin Anticheat اولین بار در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و از آن زمان تاکنون به مرور تکامل یافته است. این سیستم ابتدا در بازی Battlefield 2042 بهصورت آزمایشی به کار گرفته شد و سپس در مجموعهای از عناوین مختلف EA مورد استفاده قرار گرفت. با این حال، Battlefield 6 نخستین عنوان شوتر اولشخص این شرکت خواهد بود که از همان روز اول انتشار، بهطور کامل تحت پوشش این سیستم ضدتقلب قرار دارد.
علاوه بر این، وبسایت VG247 اعلام کرده که سیستم ضد تقلب Javelin حتی در نسخه بتای Battlefield 6 نیز اعمال خواهد شد. این نسخه قرار است از هفته آینده در دسترس کاربران قرار گیرد.
در همین رابطه، وینس زامپلا (Vince Zampella) مدیرعامل استودیوی Respawn Entertainment، در گفتوگویی با رسانه Gaming World Media پیرامون اهمیت حیاتی مقابله با تقلب در Battlefield 6 اظهار داشت:
موضوع عجیبی است، چون نمیخواهید دربارهی کارهایی که انجام میدهید صحبت کنید؛ چون این باعث میشود افرادی که میخواهند تقلب کنند، یک گام جلوتر بیفتند. این یک مسئله بزرگ در صنعت بازیسازی است. یک رقابت دائمی وجود دارد که ما همیشه انرژی زیادی صرف آن میکنیم و کاملاً از آن آگاه هستیم.
اگر امکان داشت، کاملاً این مشکل را ریشهکن میکردیم، اما این یک رقابت بیپایان است. تا آخرین نفس، با آن مبارزه خواهیم کرد.
با این حال، هرچه سیستمهای ضدتقلب هوشمندتر میشوند، سازندگان تقلب نیز روشهای خود را پیشرفتهتر میکنند و این چیزی است که زامپلا با عبارت رقابت دائمی به آن اشاره دارد.